Pengikut

Sabtu, 28 Januari 2012

Hutan Lipur Kuala Woh

 

Teluk Intan Jan 2012_1

Cuti Tahun Baru Cina hari aku balik kampung suami kat Teluk Intan. Tapi puas jenuh kalau dok umah saja. Usaha pujuk memujuk suami ke Teluk Batik akhirnya berjaya jugak dengan sokongan mak mertua dan adik-adik ipar sebagai pelakon pembantu..hehe..

Teluk Intan Jan 2012_11

Pada mulanya sebelum suami setuju ajak nak pergi Teluk Batik je, maklumlah dekat sikit. Bila dah dibagi greenlight, aku pujuk gi tempat jauh sikit itupun atas bantuan keluarga mertua. Akhirnya sampai la kami ke Hutan Lipur Kuala Woh di kaki gunung/bukit Cameron Highland. Lagi 60 KM nak sampai ke Cameron Highland. Dari Teluk Intan plak lebih kurang sejam maklumlah cuti, kereta banyak. Kiri kanan jalan nak ke Air Terjun tu pun dah lalu perkampungan orang asli.

 

Teluk Intan Jan 2012_13

Dah sampai pun.  Papan tanda bernombor tu menunjukkan tapak untuk perkhemahan serta gazebo. Selesa sangat sebab semua lengkap.

Teluk Intan Jan 2012_14

Cantik jugak tempatnya sebab dikelilingi pokok-pokok menghijau.  Boleh rentas jambatan gantun jugak kalau tak gayat. Alah tak gayat la, rendah je. Lagi tinggi masa naik jambatan gantung kat Taman Negara sebab tingginya di puncak pokok.

Teluk Intan Jan 2012_16

Inilah antara adik-adik ipar yang ikut. Baju biru tu mak mertua yang sporting.

Teluk Intan Jan 2012_15

Semua gazebo dah tempat perkelahan dah penuh maklumlah dah tengahari baru sampai. Terpaksa ambil tempat kat ceruk-ceruk batu. Makanan tengahari untuk berkelah pun takde bawak sebab last minute punya plan. Kebuluran betul kami sekadar harapkan bekalan keropok dan kacang yang dibeli di stesyen minyak.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...