Pengikut

Selasa, 17 Januari 2012

Kaswi

 

kuih & masakan53

Akhirnya menjadi jugak kuih kaswi aku sesuai dengan selera aku. Masa belajar ritu kan belajar dengan orang yang dah tereerrr..tak main dah sukatan. Adjust sendiri je masuk bahan. Takpelah camtu, belajar teknik pun dah ok.

Bila dah balik nak buat sendiri. Aku cuba cari resepi sukatannya untuk kat sini. Tapi tak menjadi. Kali pertama kenyal macam makan getah! Yang tu memang buanglah.

Kali kedua dah sedap dah..balance dia punya rasa..tapi aku nak lagi lembut.

Kali ketiga yang aku buat tu la yang gambar kat atas tu. Itu memang tak main sukat-sukat dah..memang bahan pun campak-campak je. Air tu memang aku letak banyak sangat sebab nak bagi lembut.

DSCN7403

Buat satu loyang. Makan kat umah sikit..selebihnya bekalkan untuk suami aku bawak balik Kedah. Rezeki dia buat balik kaswi, cadangnya nak bagi kek. Nanti akan ku ceritakan di entry lain. Kelapa  pun tinggal sikit je, ini kira tabur je ni dalam bekas..takde golek-golek dalam kelapa dah takut tak cukup.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...