Pengikut

Jumaat, 6 Januari 2012

Pastry Puff Bersosej

 

kuih & masakan42

Rasanya saya perlu pulihkan semangat kembali. Cukuplah saya bersedih dengan blog lama yang hilang tu walaupun ianya memang sangat payah nak lupakan macam tu aje..

Ini menu minggu lepas yang saya bekalkan untuk suami. Kuih orang yang malas macam ni la. Semua ready made je. Pastry beli, sosej pun dah siap..keju pun dah siap berkepingan cuma antara rajin ngan tak je nak menggulung.

 

kuih & masakan43

Ambik sekeping pastry puff dan sebatang sosej. Potong sekeping keju kepada dua bahagian. Gulung saja..siap!

Kelar dan sapu telur kuning kat atas pastry. Bakar dalam oven dengan suhu 200 darjah celcius lebih kurang 30-40 minit bergantung kepada oven masing-masing.

Bila dah siap..ikut citarasa masing-masing la nak paipkan sos cili dan mayonis ke tak. Saya lebih suka makan macam tu je.

1 ulasan:

mommyosh berkata...

mcm rasa nk buat je wani...hehhehe...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...