Pengikut

Ahad, 26 Februari 2012

Beli beli dan makan makan

 

DSCN8552

Pagi tadi dalam pukul 10 pagi aku, mak dan adik perempuan aku keluar menghiburkan hati..ececee…abah aku dah awal-awal lagi keluar ke Karnival Wow tu bawak motor.

Tempat pertama kami ke Pesta Buku Islam kat Dewan Cempaka, perbadanan putrajaya. Semua buku-buku dijual adalah buku berunsurkan islam. Lebih dari 100 buah booth. Buku dipamer berusurkan islam tapi aku belik komik dan novel.

Komik tu beli 2 naskhah dapat satu paper bag. RM5.00 je dua naskhah, takdelah komik lama aku ambik yang bulan januari 2012 dan awal februari 2012. Dapat paperbag yang comel.

Novel plak, satu novel berunsur islam dan satu lagi novel yang biasa-biasa je. Less 20%.

Lepas merayau kat pesta buku, kami ke Alamanda plak. Pusing barang seposen dua, balik la kami ambik abah untuk bawa gi makan. Aku bawa diorang makan Nasi Arab kat Restoren Saba’ di Cyberjaya. Merayau jugaklah aku cari jalan sebab lupaaaa..

Ramai sungguh orang hari-hari cuti ni, kalau order tak menunggu selama 20-30 minit memang tak sahla. Tapi memandangkan makanannya sedap..kena tunggu pun tunggu la. Pastu aku order plak untuk bungkus. Bila nak tunggu tu seorang brother tu cop tempat kami. Dahlah belum habis minum lagi. Aku tanya pelayan restoren dah siap belum yang aku order, dia kata lambat lagi kak sebab order banyak. Pastu bro tu mencelah bagitau makanan yang dia order kat sekian-sekian meja hantar kat sini ye (sini tu maksudnya meja yang aku duduk la). Pelayan tu cakap, tapi akan ni tengah tunggu order bungkus dia. Bro tu tunggu je belakang kerusi aku. Pastu siap macam nak menghalau plak. Suh aku tunggu order kat kaunter. Banyak cantikkk. Dahla order dihantar ke meja. Jadinya aku yang tengah menunggu order ni kena bangun berdiri bagi kat dia. Aku buat dekkk je l..lama-lama bro tu lari. Dia sebenarnya dah ada meja pun, saja je tu nak meja yang best sikit kat dalam restoren.

Sekian entry membebel aku kali ni. 

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...