Pengikut

Khamis, 23 Februari 2012

Garlic Bread cicah Mushroom Soup

 

Tengahari tadi balik umah makan tengahari macam biasa…eh macam biasa bila mak ada kat sini balik makan tengahari. Pastu,kan sebabnya semua hidangan dah ada cuma balik ambik pinggan dan cedok makanan…banyak masa terluang sementara nak balik ke pejabat.

Aku pun dengah rajinnya singsing lengan baju dan buat hidangan garlic bread dengan mushroom soup. Ala buat simple-simple dah main campak-campak je.

GB

Garlic Bread tu aku cuma pakai roti gardenia. Sapuannya tu aku tumbuk bawang putih (bawang putih goreng tanpa minyak) campur dengan mentega, sedikit garam dan aku campur sikit daun oregano dan basil kering. Sapu kat roti dan bakar.

Yang sup pun campak-campak je. Aku masukkan air dalam 41/2 cawan, dan masukkan bawang besar cincang dan kiub pati ayam.  Didihkan dan kemudian aku masukkan cendawan butang yang dah dicincang. Lepas tu masukkan dalam 500 ml susu segar +garam secukup rasa  dan 2 atau 3 sudu tepung gandum yang dah dibancuh dengan air (sukatan tu terpulang macamna nak pekat sup tu). Lupa plak aku nak masukkan herba kering omputih tu dalam sup ni.

Jadi, makanlah aku ni garlic bread dan mushroom soup di tengahari rembang..

2 ulasan:

Mami DindaBella berkata...

haihhh dah macam omputih dah..

Bila Hati Azwani Berbicara berkata...

sekali sekala perasaan omputih dalam hal makanan...hehe..nak perasam omputih dengan kulit memng tak dapat daaaa..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...