Pengikut

Rabu, 29 Februari 2012

Kek Karamel yang musnah

 

Buat kek karamel ni memang mencabar sungguh..sangat..sangat…!

Dengan berkobar-kobarnya aku menyiapkan kek karamel…memang sangat cantik adunannya..sangat gebu..dan tak pahit lagi…hohoooohoo

Tapi sebab sikap kurang sabar aku nak cepat pindahkan kek ke atas papan kek selepas sejam siap dibakar memang mendapat padah. Karamel tu masih suam, jadinya…taraaa…pecah-pecah..

Toing…secara automatiknya ia tak laku lagi untuk diniagakan..

Ok…lain kali nak buat apa tindakan tu pakai otak jangan pakai hati…

Ajaib bakar loyang bulat..siap masak kek jadi bentuk empat segi.

kuih & masakan58

Mana yang karamel nampak pecah-pecah kat tepi tu aku potong..jadilah 4 segi. hohoooo takpelah bagi free kat sapa yang tempah tu ok jugak..hehe..sedekah jela..moga murah rezeki lepas ni..hehe..

Kek ni memang sentiasa buat aku berdebar dan takut bila nak membuatnya..takut tak jadilah..macam-macam kemungkinan boleh jadi..dengan merique kalau tak betul tak jadi jugak..

2 ulasan:

Mami DindaBella berkata...

hohoho sekarang tidak pahit lagi??? bleh mintak ganti rugi ni separuh bijik kek..apa penyebab dia jadi pahit??

Bila Hati Azwani Berbicara berkata...

terlebih pewarna kot/pewarna tak kacau rata..ada sesetangah tempat terbanyak pewarna..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...