Pengikut

Rabu, 22 Februari 2012

Ladang Strawberi

 

Cameron Highlands1

Lepas check in je kat RPP kami bertiga keluar menuju ke ladang strawberi yang berada di hadapan RPP. Jalan kaki je tapi penat sikit la…rasa macam jantung mengepam dengan laju sebab kawasan berbukit. Nak keluar ke pagar utama jalan menaik plak.

Cameron Highlands2

Masa masuk ke dalam, buah baru dipetik tapi tak tau trip petikan yang ke berapa untuk hari tu. Banyak betul..geram tengok buah besar-besar dan merah. Harganya murah plak tu. Kalau ikut harga tu beli 2 dapat 1 kotak kecil tapi hari tu aku beli beli 2 kotak besar dapat 2 kotak kecil.

Cameron Highlands3

Antara produk-produk hasilan strawberi yang dijual disitu.

Cameron HighlandsCameron Highlands5Cameron Highlands6

Lepas beli strawberi tu kami bergedik keliling kebun strawberi macam hindustan dok bergambar ngan buah. Nampak cam jakun ngan buah strawberi pun ya jgk.

Cameron Highlands7

Tapi pada hari pertama tu aku cuma beli 2 kotak strawberi aje buat makan dalam bilik. Nak balik Putrajaya nanti beli la lagi. Kebetulan aku memang bawa coklat nutella dari rumah..memang mencicah ngan strawberi la. Malam strawberi, nak tido strawberi dan sarapan pun ngan strawberi..nyummnyummm..

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...