Pengikut

Selasa, 21 Februari 2012

Perjalanan ke Cameron Highlands

 

Perjalanan ke Cameron Highland melalui gua musang dari Kota Bharu sebab aku balik kampung dulu. Jalan elok sangat tak macam jalan tapah dan jalan ni jalan besar yang mempunyai dua lane dan jalan satu lane yang luas.

DSCN7951 DSCN7952 DSCN7950

DSCN7949

Pemandu berhenti rehat sekejap kat bus stop perkampungan orang asli Pos Brooke.

DSCN7954

Orang asli sekarang dah tak macam dulu dah, dah berumah batu pun walaupun tidak sebesar mana. Tapi bolehlah bagi mereka..hasil dari bantuan kerajaan :). Wanita-wanita orang asli nampak bersantai je sambil bersembang sesama mereka. Yela, apa nak buat,kan…keliling hutan..hehe. Kalau dah hampir dengan cameron  highland tu, aku tengok diorang berkerja di kebun sayur.

DSCN7957

Kebun sayur penuh kiri dan kanan sepanjang jalan sebelum masuk ke Kampung Raja Cameron Highland.

DSCN7958 DSCN7955 DSCN7956

DSCN7970 DSCN7961 DSCN7962 DSCN7963

Bila dah masuk cameron, kami mula mencari arah untuk ke Rumah Peranginan Persekutuan Cameron Highlands. Sebenarnya tak susah pun nak mencari sebab banyak papan tanda menunjuk arah untuk ke rumah peranginan tersebut.

DSCN7964

Sampai cameron hujan renyai-renyai..bestnya nyaman dan sejukkkkkkk. Pasar malam pun ada…ngengeeee..

DSCN7965 DSCN7969

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...