Pengikut

Sabtu, 23 Jun 2012

Cherating, Pahang, Malaysia

Baru nak buat entry masa mesyuarat bahagian kat Cherating, Pahang yang lepas. Tapi lupa tarikhnya..hujung bulan 4 atau bulan  5 kot.Oh i’m forgot already.

Tapi taknak la masukkan gambar masa mesyuarat tu boleh? Nak upload gambar gambar masa berjimba-jimba di waktu senggang. Jadual padat sampai petang jadi kita keluar lepas isyak sampai lewat malam..pukul 12-2 pagi pun ada.

DSCN8984DSCN8985

 

Apabila sampai di Cherating. Maafla aku ni memori dah hilang kot. Resort mana pun dah lupa..huhu. Lepas check in dan tengok bilik yang akan diadakan mesyuarat. Kami pun jalan-jalan di tepi pantai sementara tunggu untuk makan malam.

 

DSCN8991DSCN8994

Waktu malam takde apa nak buat kami keluar minum. Tapi tak tau nak menghala ke mana. Lepas pusing punya pusing sampai ke kemaman patah balik ke Cherating.

 

DSCN8997DSCN8998

Akhirnya makan roti canai jugak berhampiran dengan resort. Bukan restoren tapi food court stesyen bus.

 

DSCN8999

 

Aku tak makan roti canai tapi order Nasi AIr iaitu bubur nasi pantai timur. Oleh kerana aku memang tak sedap perut malam tu akibat gastrik. Aku order teh halia. Noted ; 2 kali aku muntah hokkay. Petang masa on d way ke Cherating, aku telah makan kerepek ubi kayu. Oklah aku memang alah dengan benda tu. Balik resort, aku minum ubat kapur gastrik kak ila.

DSCN9017

Oklah ini program malam kedua. Keluar ke Kuantan. Kerana menunggu orang habis mesyuarat hampir pukul 10.00 malam. Jadi keluar pun lewat la. Apa lagi yang ada,kan kat Kuantan..jadi kitorang gi Karaoke jela.

 

DSCN9022DSCN9026

Pilih lagu..

DSCN9028

Menyanyi sepuas hati legakan tekanan. Tertekan la sangat.

 

DSCN9040DSCN9041DSCN9042

Hari ketiga, hari terakhir. Lepas tengahari dan check out kami singgah membeli keropok di  Kemaman.

 

DSCN9043DSCN9044DSCN9046

Tidak lupa juga membeli satar terengganu. Ok, aku rasa satar terengganu dan satar kelantan lain sikit.

 

DSCN9048DSCN9049

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Oh En. Zaki….! Selamat Pengantin Baru. Hari ni majlis kenduri kat rumah beliau. Ok..tak dapat hadir..sorry..

 

 

DSCN9051DSCN9052DSCN9053DSCN9056DSCN9057DSCN9059

Oklah lepas membeli kami singgah di gerai plak. Minum air kelapa, makan satar dan keropok lekor sambil.

Lepas tu berpecah, sebuah kereta terus balik. Kami bertiga opss berempat termasuk pemandu terus ke Pantai Cherating untuk membeli buah tangan dalam kurungan T-Shirt sebagai kenang-kenangan.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...