Pengikut

Khamis, 2 Ogos 2012

Berbuka malam ini

Syukur alhamdullilah..kenyang sudah makan malam, malam ni. Makam malam? Makan malamla utk aku yang tak p*as# ni.

Time orang sahur, kite sahur. Time org puasa, kite tettttt... Time betbuka pun kita buka sama.

Malam ni buat ikan tenggiri singgang dengan ladyfinger. Udang goreng dengann brokoli dan cendawan serta ikan pelaling rebus goreng.

Ikan rebus memang siap-siap buat stok dan simpan dalam peti ais. Senang aku, pagi-sahur goreng je. Makan panas-panas sedap. Hari tu la gi pasar, beli 4 kilo ikan. Ikan pelaling dan selar kuning. Naik muak aku makan ikan hari-hari.

Lepas goreng, gorng celup tepung, singgang, gulai...agak2 dah bosan aku rebus la simpan dalam peti. Di lain masa boleh la zeeeppp...siap.

Rupanya laku jugak ikan tu bila digoreng dan makan waktu sahur.


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...