Pengikut

Jumaat, 3 Ogos 2012

Cili kering

Atas permintaan suami yang mahukan ayam masak merah. Tiba-tiba plk minta yang pedas-pedas. . Padahal dia bukan tergolong dlm orang orang yang boleh tahan pedas.

Sejak dua menjak ni aku dah malas beli cili kering. Asyik terkena yang sangat pedas. Nak letak sikit, warna masakan jadi tak cantik plak. Jadi, aku belibsiap dalam paket jela.

Oleh kerana tak biasa pakai cili kering @ cili boh, aku pening jgk nak pilih jenama yang mana satu. Akhirnya aku pilih jenama Puteri.

kat paket tu dah tulis, dah termasuk garam dan asam jawa. Jadi tak perlu tambah lg. Garam tu agak-agak la tambah sikit ikut kesesuaian masakan.

Bila dah masak beberapa kali oklaah..tak pedas sangat sesuai ngan selera suami aku..lepas ni boleh pakai cili ni je. Senang kerja aku tak payah nak memblend bagai nak buat stok. Yuhuuuuuyyyyy..

Hari ni masak ayam masak merah, bendi goreng dengan telur hancur serta sotong goreng.


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...