Pengikut

Isnin, 17 September 2012

Sarapan dan kek batik

Hari ni ari ketiga cuti..yehayyy sonoknya tapi esok dah keja..tak sonoknya..

Hari kedua cuti bersama suami, dok sama pun bukan selalu dapat bersama-ssma di hari minggu. Jadi hari ni masak nasi lemak utk sarapn sama-sama. Selalu tak sempat nak sarapan bersama-sama, maklumlah dia terpaksa keluar 'menoreh' di awal pagi.

Sebab semalam pegi beli lauk kat pasar borong. Ohhh kegilaan tahap maksimum tgk seafood yang segar2 di awal pagi. Abis borong. Yang tak boleh blah...balik terus stim barang2 seafood bagi makan nti tetap fresh. Eh..ads lagi yang tetinggal belum stim.

Udnag tu terus masak pagi ni buat sambal utk nasi lemak..

Selalu makan nasi lemak beli hari2, sekali sekala kena la buat sendiri utk menajamkan skill dan supaya tak lupa.hehe..

Yang kek tu, kek batik. Aku habiskan biskut merie. Kononya beli sebelum raya haritu nak buat kek lapis. Tapi tak terbuat pun. Nak makan saja macam tu saja mmg tak la orang dlm umah ni. Jadikan kek batik jela, untung2 habis jugak nanti.

Resepi kek batik dari blog kak nani model 80an. Mak hanis zalikha tu Link tak ingat.

Dia punya bahan, seketul mentega di cairkan dalam periuk, masukkan setin susu pekat dan 250gm milo. Kacau sebati. Akhir sekali masukkan biskut meria tiger. Kacau bagi rata dan masukkan dalam loyang atau caserol.

Published with Blogger-droid v2.0.8

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...